Že ime »kardio vadba« nam pove, da je to vadba, s katero krepimo srce in ožilje in s tem ohranjamo telo zdravo ter preprečimo nastanke najrazličnejših bolezni. Študije so pokazale, da se pri redni kardio vadbi močno zmanjša možnost tveganj za bolezni srca in ožilja, visok krvni pritisk, rakave bolezni, diabetes in pljučne bolezni.

S kardio treningom največkrat mislimo na neko vrste rekreacije – hoja, tek, kolesarjenje, plavanje,… Kardio trening je aerobni trening, to je aktivnost, nizke do visoke intenzivnosti, kjer telo za delovanje uporablja kisik (preko dihalnega in srčno-žilnega sistema se kisik prenaša iz pljuč po telesu, do mišic). V kolikor je intenzivnost zelo visoka, telo ne more več oskrbovati dovolj hitro mišic oziroma je njihova potreba po kisiku prevelika, takrat govorimo o anaerobnem treningu.

Pod aerobno oziroma kardio vadbo lahko štejemo vsako aktivnost, kjer nam srčni utrip naraste v območje med 50% in 75% maksimalnega srčnega utripa. Ali je to ples, tenis, nogomet, smučanje, tek na smučeh, hoja, itd., ni važno, telo ne razlikuje med različnimi oblikami, ampak samo na to, kako to vpliva na samo delovanje telesa.

Prednosti, ki jih ima kardio vadba:

  • Preprečuje nalaganje odvečnih kilogramov  in omogoča izgubljanje prekomerne teže (izgorevanje maščobe)
  • Preprečuje nastanek tveganj za najrazličnejše bolezni
  • Omogoča hitrejše preoblikovanje teles
  • Omogoča, da telo porabi več kisika med vadbo
  • Pomaga k boljši prebavi in metabolizmu
  • Sklepe in mišice pripravi na optimalno delovanje
  • Izboljša mentalno oz. psihološko pripravljenost
  • Zmanjšuje in odpravlja stres itd.

 

 

Za kardio vadbo lahko uporabite vse vrste poskokov, tek, hojo, rolanje, ples, kolesarjenje in drugo.